Όταν κοιτάς από ψηλά...

Όταν κοιτάς από ψηλά...

14 Μαρτίου 2017

Εκφράσεις με το χρόνο

Μια ανοιξιάτικη μέρα ένας κλέφτης είχε μπει μέσα στο σπίτι μιας γιαγιάς. Η γιαγιά όμως χτύπησε με το τηγάνι τον κλέφτη και κάλεσε γρήγορα την αστυνομία. Έτσι, όταν ήρθε η αστυνομία, η γιαγιά είπε: «Ο κλέφτης και ο ψεύτης τον πρώτο χρόνο χαίρονταιΜ.Τ.
---
Μια καλοκαιρινή μέρα ο παππούς μου και ο θείος μου καθόντουσαν στην αυλή και συζητούσαν. Πέρασε μια κυρία και τους χαιρέτησε, ένα γκρι μεγάλο αυτοκίνητο σταμάτησε μπροστά στην αυλή και κάποιος τους κοίταξε με περιέργεια. Μόλις άνοιξε την πόρτα, κατέβηκε σιγά-σιγά και τους πλησίασε. Τους είδε καλά  και θυμήθηκε ότι ήταν μαζί στο στρατό. Τους είπε: «Χρόνια και ζαμάνια, φίλοι μου, κάναμε να ξαναβρεθούμε». Τότε καθίσανε όλοι μαζί να πιουν τον καφέ τους. Κ.Δ.
---
Σήμερα, εγώ με τους φίλους μου, πήγαμε να πούμε τα κάλαντα στο θείο μου. Πήγαμε στο σπίτι, χτυπήσαμε την πόρτα, του είπαμε τα κάλαντα και στο τέλος είπαμε και «του χρόνου». Αυτή τη μέρα γιόρταζε και ο αδερφός μου και του είπαμε «Χρόνια πολλά». Κ.Ο.
---
Μια φορά σε ένα πάρτι μιας φίλης μου, της Μαρίας, είχα πάει πρώτη. Της ευχήθηκα «χρόνια πολλά» και «χρόνια και ζαμάνια», γιατί είχα πολύ καιρό αν τη δω. Τότε αρχίσαμε να παίζουμε μέχρι να έρθουν και οι άλλοι της φίλοι.
Πέρασε μισή ώρα, μία ώρα, ώσπου ξαφνικά, σε ανύποπτο χρόνο, εμφανίζονται όλοι της οι φίλοι. Χαρήκαμε μόλις τους είδαμε και αρχίσαμε να παίζουμε όλοι μαζί. Ε.ΜΕ.
---
Μια μέρα, εκεί που καθόμασταν με τον μπαμπά μου στο σπίτι μας, σε ανύποπτο χρόνο, ήρθε ένας φίλος του από τα παλιά. Είχε χρόνια να τον δει και, συν τω χρόνω, αγκαλιάστηκαν, φιλήθηκαν και τα είπαν:
     Πόσο άλλαξες, είχα χρόνια και ζαμάνια να σε δω!
     Προ αμνημονεύτων χρόνων, ήσουν πολύ νέος τότε και αδύνατος.
     Χρόνο με το χρόνο αλλάζουμε.
     Ελπίζω να σε ξαναδώ σύντομα, να μη χαθούμε πάλι. ΑΓ.Τ.
---
Τα Χριστούγεννα, όταν ήμουν τριών χρονών, πήγαμε στην Αθήνα και όλοι έλεγαν «και του χρόνου». Εγώ δεν καταλάβαινα τι σημαίνει. Το βράδυ, που ο παππούς μου ήταν ξύπνιος, πήγα και τον ρώτησα:
     Παππού, τι σημαίνει και του χρόνου;
Ο παππούς μου απάντησε ότι και του χρόνου σημαίνει αυτό που γίνεται αυτό το χρόνο, αν είναι καλό, ευχόμαστε να γίνει και τον άλλο χρόνο.
Το πρωί σηκώθηκα τελευταία όπως πάντα και οι συγγενείς μου μού κάνανε μια έκπληξη. Η μητέρα μου μού είπε «και του χρόνου· είσαι έτοιμη να πάμε στο λούνα Παρκ;». Φ.Ε.
---
Όταν γύρισα από τα αγγλικά, μπήκα στο σπίτι και στο σαλόνι δεν ήταν κανένας. Μόλις άνοιξα το δωμάτιό μου για να αφήσω την τσάντα μου σχεδόν τρόμαξα! Σε ανύποπτο χρόνο οι γονείς μου μού είχαν ετοιμάσει πάρτι έκπληξη για τα γενέθλιά μου. Μου έλεγαν «χρόνια πολλά, και του χρόνου, να τα εκατοστίσεις» και άλλες ευχές. Δεν το περίμενα, ένιωθα εκτός τόπου και χρόνου! Συν τω χρόνω ήρθε στο σπίτι να μου ευχηθεί και ένας φίλος που είχα χρόνια και ζαμάνια να τον δω. Πέρασα πάρα πολύ όμορφα.
Στο τέλος οι γονείς μου μού ευχήθηκαν χρόνο με το χρόνο να γίνομαι καλύτερος μαθητής και καλύτερος άνθρωπος. Λ.Α.
---
 «Η αλλαγή του νέου έτους»
Φέτος την πρωτοχρονιά θα την περάσουμε στο σπίτι μου. Ο πατέρας μου κάλεσε τη νονά και το νονό μου.
Μόλις ήρθε η νονά μου, ο μπαμπάς μου είπε: «Χρόνια και ζαμάνια». Και τότε αναρωτήθηκα τι να σήμαινε αυτή η φράση. Μετά καθίσαμε στο τραπέζι και φάγαμε.
Όταν τελειώσαμε το φαγητό λέει η μαμά μου: «Άντε να κόψουμε τη βασιλόπιτα, ο χρόνος είναι χρήμα». Μόλις, όμως, κόψαμε την πίτα συνειδητοποιήσαμε πως υπήρχαν δυο φλουριά! Η μαμά μου, βέβαια, είχε βάλει μόνο ένα! Όλοι αναρωτιόμασταν γιατί βρέθηκαν δυο φλουριά στην πίτα. Τελικά, ο αδερφός μου ήταν αυτός που είχε βάλει μέσα ακόμη ένα φλουρί. Τότε ο μπαμπάς πετάγεται και λέει: « Ο κλέφτης και ο ψεύτης τον πρώτο χρόνο χαίρονται».
Μετά ο νονός μου βγήκε έξω, πήρε την καραμπίνα του και πυροβόλησε ψηλά. Στο τέλος μπήκε μέσα στο σπίτι και μοιραζόμασταν ευχές: «Χρόνια πολλά, και του χρόνου». Ε.ΜΟ.
---
Την Πρωτοχρονιά την πέρασα στο ρεβεγιόν που οργάνωσε ο Πολιτιστικός Σύλλογος Πηγής. Ήταν πολύ ωραία, χορέψαμε, τραγουδήσαμε και, όταν άλλαξε ο χρόνος, όλοι έλεγαν «και του χρόνου». Όταν φτάσαμε στο σπίτι ήμασταν πολύ κουρασμένοι και πήγαμε για ύπνο. ΑΡ.Τ.
---
Το καλοκαίρι που μας πέρασε, στις 14 Ιουλίου, γιορτάσαμε τα γενέθλια της αδελφής μου στη θάλασσα και της ευχηθήκαμε «χρόνια πολλά», να είναι χαρούμενη και ευτυχισμένη, «και του χρόνου». Κ.Μ.
---
Μια μέρα, το καλοκαίρι, εγώ και η αδερφή μου παίζαμε έξω στην αυλή. Ο θείος μου ήρθε σε ανύποπτο χρόνο και μπήκε μέσα. Είπανε «χρόνια και ζαμάνια έχουμε να βρεθούμε»! Ο θείος μου έμεινε δυο μήνες.
Μια άλλη φορά ήμουν έξω στο λούνα Παρκ. Όταν πήγα στο σπίτι οι γονείς μου μού κάνανε ένα πάρτι έκπληξη. Όταν τελείωσε το πάρτι, οι γονείς και ο θείος μου μού είπανε «χρόνια πολλά». Σ.Μ.
---
Μια φθινοπωρινή μέρα είχε έρθει στο σπίτι μας η ξαδέρφη μου, η Κωνσταντίνα. Μόλις την είδα μπροστά μου, την αγκάλιασα και της είπα: «Χρόνια και ζαμάνια, Κωνσταντίνα!».
Σε λίγες μέρες ήταν τα γενέθλιά της. Εγώ και η μαμά μου της ετοιμάσαμε μια μεγάλη έκπληξη. Με το που μπήκε στο σπίτι, της ευχηθήκαμε «χρόνια πολλά!». Όταν τελείωσε το πάρτι, η μαμά μου της είπε: «Άντε, και του χρόνου!». Σ.Τ.
---
Μια μέρα που έπαιζα στην αυλή μου και ήταν τα 5α γενέθλιά μου, ήρθε η θεία μου και μου είπε να πάμε μέσα. Μόλις μπήκα, η οικογένειά μου μού έκανε μια έκπληξη, δηλαδή ένα πάρτι γενεθλίων. Όλοι μου έλεγαν: «χρόνια πολλά, και του χρόνου».

Αργότερα ήρθαν οι φίλοι του μπαμπά μου και έλεγαν μεταξύ τους «χρόνια και ζαμάνια». Εγώ και οι γονείς μου τους ευχαριστήσαμε όλους και κόψαμε την τούρτα. Ρ.Μ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου